...“Tokony ho raisina ho
andraikitra mendri-kaja sy be voninahita ireo adidy madinidinika ataon’ny
vehivavy izay matetika heverina ho asa an-terivozona mahasorena ankehitriny .
Manan-kery voatahy hanova izao tontolo izao ny renim-pianakaviana , ka ny
ankon’izany dia hampifaly ny fony indray andro any . Tsy inona izany asa izany
fa ny hamolavola ny toetran-janany hitovy amin’Ilay modely any an-danitra , sy
hitantana ny diany hamakivaky ny anjara tsara sy ratsy , eo amin’ny lalana
mizotra mankany amin’ny voninahitry ny lanitra . Raha tahiany ka manaraka ny
fampianaran’i Jesosy koa ny tenany ... Hahita ireo zanany hanaraka am-bokony ny
fipaohan’ny faharatsiana sy hivily hiala amin’ny tsara ny Reny izay manao
rainazy amin’ny fampianarana sy ny fitarihana ary ny fisakanana azy ireny .
Noho izany , dia tokony hamerimberina matetika ny vavaka nataon’i Manoa izy :
‘Ahoana ange no hitondranay ny zaza ? Ary inona no ho asany’ ?
Omena azy ny fahendrena izay ilainy , raha tahiany izy manaraka ny
toro-marika voarakitra ao anatin’ny tenin’I Tsitoha” . Patriarika sy Mpaminany p 603
ILAY
FANAMBADIANA IZAY TSY NANAN-JANAKA
1.- Nahoana i Hana no ory indrindra ,
na dia nanambady aza , ary ny vadiny dia
tena tia azy tokoa ? I Samoela 1 : 2 , 4 – 6
“Lehilahy tia
vavaka sady marina i Elkana , levita mpanankarena avy amin’ny ankohonan’ny
Efraima . Netsehin’ny finoana tony sy ny fitiavam-bavaka mafana koa Hana vadiny
, vehivavy malemy fanahy sady tsotra . Tsy mba nomena azy ny tombon-tsoa
hampitoetra mandrakizay ny anarany , izay nirin’ny Hebreo rehetra fatratra .
Tsy mba nisy feon-jaza nampifalifaly mantsy tao
an-tokantranony na dia niadam-pinaritra aza izy . Nanaraka ny ohatra
nataon’ny maro hafa Elkana , noho ny tsy fahapian’ny finoany ka nanapa-kevitra
haka vady faharoa , izay tsy nahasambatra azy velively . Vetivety foana dia
nisy zanakalahy sy zanakavavy nameno ny tranony , fa foana tao an-tokantranony
kosa ny fitsipika naorin’I Tsitoha sy ny fiadanam-po . Saro-piaro sady tia tena
i Penina vadiny faharoa , ka nampiditra fihetsika feno avona
sy bedibedy mahamenatra tao an-tokantrano . Ho an’i Hana , dia tsy nisy intsony
ny fahafinaretana teo amin’ny fiainana , nefa dia nozakainy tamim-paharetana
mampangorakoraka ny fitsapana nentiny” . Patriaraka
sy Mpaminany p 599
ALAHELO
SY FANGIRIFIRIANA
2.- Inona no mitranga isan-taona
rehefa i Elkana vadin’i Hana sy ny fianankaviany tonga teo amin’ny tranon’I Tsitoha ? Ho
solon’ny hoe , fotoana feno fifaliana sy fankasitrahana , mitondra inona ho azy ny fahatongavana tao amin’ny
tranon’I Tsitoha ? I Samoela 1 : 3 , 7 –
8
“Ireny fivoriana masina natokana hanompoana
an’I Tsitoha ireny , dia
voasemban’ilay vady foizina izay nanamaloka ny fiainany . Nony vita ny
fanati-pisaorana , dia nivory ny fianankaviana manontolo , araka ny fanao
mahazatra nipetraka nanodidina ny fanasana izay sady manetriketrika no
mahafalifaly . Noho io anton-javatra io , dia nomen’i Elkana ny anjara
fanatiny avy Penina sy ny zananilahy ary
ny zananivavy tsirairay avy . Noho ny fanajany an’i Hana sy mba hanamporofoana
aminy fa tsy miova ny fitiavany azy na dia tsy niteraka aza izy , dia
notolorany anjaran-droa izy . Romotry ny fialonana ny vady faharoa , ka nitaky
tamin-katezerana ny tombom-pitahiana nomen’ny Lanitra azy . Dia nanaraby an’i
Hana izy fa famantarana ny tsy fankasitrahan’I Tsitoha azy ny tsy fananany
zanaka . Niverimberina isan-taona ny toe-javatra mitovy amin’izany ka nahatonga
an’i Hana tsy hahatanty sy tsy afaka hanafina ny alahelony intsony tamin’ny
farany , ary nitomany mafy izy ka niala tsy nanatrika ny fanasana . Sasa-poana
nampionona azy ny vadiny . Ary hoy izy taminy : ‘Ry Hana , nahoana ianao no
mitomany ? Ary nahoana no tsy mety mihinan-knina ianao ? Ary nahoana ianao no
malahelo fo ? Tsy tsara lavitra aminao
mihoatra noho ny zanaka folo va aho” ? I
Samoela 1 : 2 , 11 Patriarika
sy Mpaminany pp 599 - 600
NY
VAVAKY NY FINOANA
3.- Tao
anatin’ny finoana feno fahoriana tamin’ny alalan’ny fanokafany ny fony , Inona
ilay vavaka nataon’i Hana ?
Inona no voady
nataony tamin’I Tsitoha tamin’ny fony manontolo ? I Samoela 1 : 8 – 9
“Tsy nitaraina i Hana na dia
indraim-bava aza , fa lasa namboraka tamin’i Jehovah ny faho-riany izay tsy
azony nozaraina tamin’olom-belona na iza na iza . Tao amin’ny fivavahana nataony
, dia nangataka mafy taminy izy mba hanolorana azy fanomezana saro-bidy dia
zanakalahy iray ho tezainy ho Azy . Dia nivoady mafy tamin’I Tsitoha izy , fa
raha tahiany mivaly ny fangatahany dia hatokany ho azy ny zaza raha vao teraka”
. Patriarka sy Mpaminany p 600
4.- Moa ve i
Ely mpisoronabe tamin’io fotoana io nahafantatra fa i Hana dia nanokatra ny
fony tamin’I Tsitoha ? Inona ilay fitahiana izay notononiny ho an’i Hana rehefa
nahafantatra izy fa nanao vavaka mafana tamin’Andriamaintra i
Hana ? I Samoela 1 : 12 - 17
... “Tsy fahita firy tamin’izany vanin’andro izany
mantsy ny fitiavam-bavaka mitovy amin’izany . Fa kosa ny fahasarotan-kanina sy
ny fifaliana misy kotaba ary ny fimamoana aza no miseho matetika amin’ny
lanonam-pivavahana . Raha nahita an-dravehivavy i Ely mpisorona , dia nihevitra
azy ho mamon-divay ka te hanome anatra antonona azy tamin’ny teny mafy hoe :
Mandra-pahoviana no ho mamo ianao ? Esory aminao ny divainao . Tohina mafy
tamin’izany teny tsy nampoizina izany i
Hana ka namaly tamin-kalemem-panahy hoe : ‘Tsia Tompoko’ , Vehivevy malahelo
fanahy aho , fa tsy nisotro divay na toaka tsy akory , fa mamoaka ny ato am-poko
eo anantrehan’i Jehovah aho . Aza mba atao ho vehivavy tena ratsy fanahy ny
ankizivavinao ; fa ny haben’ny fahoriako sy ny alaheloko no nitenenako mandraka
ankehitriny . Nangoraka indrindra ity
mpisoronabe , izay lehilahin’I Tsitoha , ka navadiny ho tso-drano avy hatrany
ny levilevy nataony . ‘Mandehana soaman-tsara’ ; ary homen’i Rain' ny
Israely anao anie izay nangatahinao taminy” . Patriarka sy Mpaminany pp 600 - 601
I
TSITOHA DIA NAMALY NY VAVAKA NATAON’I HANA
5.- Inona no
teny fikasana ho an’ireo valim-bavaky ny finoana ? Moa ve io teny fikasana io
tanteraka tamin’ilay vavaka mafana nataon’i Hana ? I Samoela 1 : 18 – 20
“Nivaly ny vavak’i
Hana . Azony ny zazalahy izay niriany fatratra , ary nomeny ny anarana hoe “Samoela”,
dia anarana midika hoe : Nangatahana
tamin’I Tsitoha” … Patriarika sy
Mpaminany p 601
“Io andraikitra io dia mipetraka
manokana amin’ny Reny . Koa satria ny Reny no tompon’ny ra izay mamelona ny
zaza sy mamolavola ny vatany , dia izy ihany koa no mamindra an’ireo fironana
ara-tsaina sy ara-panahy izay mandefa hery eo amin’ny fivoaran’ny sain’io zaza
io ary ny toetrany . I Jokebeda , ilay vehivavy Hebreo izay nanana finoana tsy
voaozongozona ary tsy natahotra ny baikon’ny mpanjaka no niteraka an’i Mosesy ,
dia ilay mpanafaka ny Isrely . I Hana , ilay vehivavy tia vavaka , izay nahazo
tolo-tsaina avy tamin’I Tsitoha , no niteraka an’i Samoela , dia ilay zaza
nampianarin’ny lanitra , ilay mpitsara tsy azo angolena , ilay nanangana ny
sekolin’ny mpaminany tao Israely . I Elizabeta , izay havan’i Maria avy any
Nazareta sy niray saina taminy , no renin’ilay mpialoha làlana ny Mesia” . Le Ministeère de la Guérison pp 331 ,
314
AZO AVY TAMIN’I TSITOHA SY NATOKANA HO
AZY
6.- Rehefa teraka ilay zaza , moa ve hadinon’i Hana sa
tadidiny ilay voady nataony ? Raha
mbola kely ilay zaza , taiza no nitondran’ireo Ray aman-dReniny azy ? I Samoela
1 : 24 – 26
“Eo amin’ny asa ataonareo ho
an’ny zanakareo , moa ve ianareo maka an’ilay hery avy amin’I Tsitoha tsy toha
? Ankino aminy ireo zanakareo amin’ny alalan’ny vavaka . Aoka ianareo hiasa
amin-kitsimpo sy tsy misy fijanonana hanao izay hiarovana ny zanakareo . I Tsitoha dia hamaly ny vavaka
ataonareo ary hisarika azy ireo ho eo Aminy . Rehefa izany , eo amin’ny andro
farany , ianareo dia afaka hiseho miaraka amin’izy ireo sady miteny hoe :
Indreto izahay sy ny zaza izay nomenao ahy . Rehefa mahazo an’ilay diademan’ny
voninahitra i Samoela , dia hahevahevany eo anoloan’ny seza fiandrianana io
diadema io mba hanome voninahitra an’I
Tsitoha , ary hiaiky amim-pifaliany izy fa , vokatr’ireo lesona mahatoky
nomen’ny Reniny sy noho ireo fahamendrehan’i Messiah , no nahazoany an’io
diadema feno voninahitra tsy mety maty io . Ny asa ataon’ireo Ray aman-dReny
izay naneho fahendrena , dia tsy homen’izao tontolo izao tombam-bidiny mihintsy
na oviana na oviana . Kanefa kosa eo amin’ny andron’ny fitsarana , rehefa
sokafana ireo boky ,io fahendrena io dia hiseho araka izay fahitan’I Tsitoha
azy ihany , ary eo anantrehan’ny olona sy ny anjely , dia handray ny valisoany
io fahendrena io . Dia ho fantatra fa ny ankizy anankiray izay nobeazina
tamin’ny fomba mahatoky dia ho tonga fahazavana ho an’izao tontolo izao . Ny
famolavolana ny toetran’io zaza io dia novidiana tamin’ny ranomaso maro ,
tamin’ny tebiteby sy alina maro tsy nahitan-tory . Kanefa io asa io dia hatao
amim-pahendrena , ary ireo Ray aman-dReny dia haheno izao teny manaraka izao
izay ambaran’Ilay Mpampianatra manao hoe : ‘Tsara izany , ry mpanompo tsara
sady mahatoky . Nahatoky tamin’ny kely ianao dia hotendreko ho mpanapaka ny be
. Midira amin’ny fifalian’ny Tomponao” .
Matio 25 : 23 Le
Foyer Chretétien pp 519 – 520
7.- Hatraiza
no fatran’ny maha feno fankasitrahana an’i Hana noho ilay fahasoavana izay
noraisiny ? Iza no nanokanan’izy mivady an’ilay zaza izay azo tamin’ny
alalan’ny fahasoavana ? Taiza i Samoela no nanomboka nanao ny asa fanompoana
raha mbola tena tao anatin’ny fahazazana tokoa izy ? I Samoela 1 : 27 – 28 ; 2
: 11
“Niha sarobidy taminy
isan’andro isan’andro ity zanany izay notiaviny fatratra tamin’ny fon-dReny
tokoa ary nambabo azy izato fahatsoran’ny fony sy ny fahitany ny fitombony .
Ity zanaka lahitokana nomena tamin’ny fomba mahagaga ho valin’ny finoana , sy
harena saro-bidy natokany ho an’I Tsitoha ity anefa , dia foiny manontolo ho
an’Ilay nanome azy sy Tompony rahateo . Raha vao ampy taona afaka hisaraka
amin-dReniny ny zaza , dia notanterahiny ny voady nataony” Patriarka sy Mpaminany p 601
“Niverina avy any Silo hody
amim-piadanana any Rama i Hana , ka nandao ny zanany , voantso hiofana amin’ny
asa fanompoana ao an-tranon’I Tsitoha eo ambany fitarihan’ny mpitsara Israely .
Raha vao nitsiry ny sain’i Samoela , dia nampianarin-dReniny hanaja an’I
Tsitoha sy hahatsiaro tena fa voatokana ho Azy izy . Mba hitarihana ny sainy ho
any amin’ny Mpahary dia tsy nisy zavatra nataon’i Hana an-tsirambina na dia
kely aza , ary tsy nihena mihintsy ny fikarakarana nataony hatramin’ny andro
nisarahany . Nataony antom-bavaka isan’andro razazalahy kely . Isan-taona dia
anaovany akanjo nozairin’ny tanany izay ho entiny ho azy rehefa miara-miakatra
amin’ny vadiny mankany Silo izy . Voatenona tonom-bavaka ny kofehy tsirairay
avy tamin’io akanjo kely io , izay fahatsiarovana tsy tapaka ny fitiavany . Tsy
ny voninahitr’izao tontolo izao mihintsy no nangatahiny ho azy, fa ny hahatonga
azy ho madio sy marina ary antra olona ; Iriany ho azony ny tena
fahalehibeazana marina dia ny hanaja an’I Tsitoha sy ny hanasoa ny namany” . Patriarka sy Mpaminany pp 602 - 603
8.- Nahoana
moa ny fanandramam-piainana toy ireo no voatantara ao anatin’ny Soratra Masina
? Rehefa ianareo mahazo zaza avy amin’I Tsitoha , irianareo ve ny hanokana azy
ireo ho an’Adriamanitra tahaka ny nataon’i Hana sy Elkana ? I Korintiana 10 : 6a , 11 ; Romana 15 : 4
“Aoka ianareo hanolon-tena ho an’I Tsitoha isa- maraina , dia ianareo sy
ny zanakareo” . Témoignages pour
l’eglise vol 3 p 107
“Ireo izay nandray ny fahalalàna ny
sitrapon’I Tsitoha , ary mampihatra ny fampianarana ao amin’ny teniny , dia ho
mahatoky , na inona na inona toerana izay ilana olona azo itokisana , izay
ametrahana azy ireo . Hevero izany ry Ray aman-dReny , ka ireo zanakareo dia
apetraho eo amin’ny toerana izay handraisany fanabeazana ao anatin’ireo
fitsipiky ny fahamarinana , ka amin’izany ny ezaka tsirairay dia atao mba
hanampy azy ireo hihazona ny fanoloran-tena ataony , na efa miova fo izy ireo
na tsia , mba hitarihana azy ho tonga
zanak’I Tsitoha , ary amin’izany fomba izany no anomanana azy ireo mba handeha
ka hahazo fanahy ho amin’ny fahamarinana” .
Nalaina avy tao anatin’ny
lahantsoratra iray ao amin’ilay boky hoe Bible Echo tamin’ny 1 Septambra 1892 .
Fundamentals of Christian Education p 205
Mba ho saintsainina lalina
“Firy amin’ireo olona ao amin’ny
vahoakan’I Tsitoha no mba manana faniriana hanolotra ny zanany ho an’I Tsitoha
tahaka ny nataon’i Hana ? Moa ve isika manana ny finoana sy mifikitra amin’ny
ara-panahy mba hanampy an’ireo zanantsika eo amin’ny asa ataony ho an’I Tsitoha
? Inona no rivo-piainana ao anatin’ny fianankaviana izay hanampy ny fanomanana
an’ireo zanantsika ho amin’ny fanompoana an’I Tsitoha” ?
Ho dinihana lalindalina
kokoa
Eksodosy 13 :
2 ; Isaia 8 : 18
“Tsy ela i Samoela dia
nahababo ny fon’ilay mpisorona antidahy izay nitokiana hikarakara azy , noho
izy nanana toetra malemy fanahy , tia sy antra olona , ary mpanoa sy mahay
manaja . Ory tamin’ny faharatsian’ireo zananilahy i Ely , ka nahazo hery
tamin’ny fiarahana tamin’ity olona tia manompo sy be fitiavana nialoka tao
aminy ity . Tsy nisy Ray fatra-pitia ny zananilahy mihoatra noho ny fitiavan’ity
lahy antitra ity an-drazazalahy kely . Nahagaga ny nahita fifankatiavana toy
izany nanjaka teo amin’ity zaza tambanivohitra ity sy ny mpitsara ambony
indrindra teto amin’ny tany , izay tia nitondra teo anilany ny fahorian-tsaina
sy ny nenina vokatry ny ditran’ireo zanany roa lahy” . Patriarka sy Mpaminany p 604
“Aoka isika
hitondra an’ireo tanora sy ireo zaza mba hisafidy ho an’ny tenany ilay akanjo
mendrika mpanjaka izay voatenona any an-danitra , vita amin’ny rongony madinika
, mamira-piratra sy madio izay hanaovan’ireo olona masina rehetra eto an-tany .
Io akanjo io , izay maneho ny toetra tsy misy mpentin’i Messiah , dia omena
maimaim-poana ho an’ny olombelona tsirairay . Kanefa ireo rehetra izay manaiky
an’io akanjo io no hahazo sy hitafy azy eto ambonin’ny tany . Ireo ankizy dia
tsy maintsy mahafantatra fa , amin’ny alalan’ny fanokafan’izy ireo ny sainy mba
hidiran’ireo fieritreretana madio sy feno fitiavana , amin’ny alalan’ny asa
fanasoavana ny hafa sy mamonjy ny hafa , izy ireo dia mihaingo ao anatin’ilay
fitafiana kanto . Io akanjo io dia ho
faman-tarana ho azy ireo , izay maneho ny hatsaran-tarehy sy fitiavana eto
ambonin’ny tany , ary haha-tonga azy ireo ho afaka ny ho raisina hiditra ao
amin’ilay lapan’ny mpanjaka , any aoriana any . Izy ireo dia hiara-mandeha
Amiko , mitafy lamba fotsy satria miendrika izy” . Education p 280
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire