“Namana , ilay lehilahy Syriana
dia nandeha nizaha an’ilay Mpaminanin’I Tsitoha mba hanontany ny amin’ny fomba
izay mety hahasitrana azy amin’ny aretina izay tena ratsy indrindra , dia ny
habokana izany . Nodidiana izy mba handro im-pito ao amin’ny onin’i Jordana .
Nahoana izy no tsy nanaraka tsy nisy fe-petra an’ireo tari-dalana nomen’i Elisa
, dia ilay Mpaminanin’I Tsitoha ?
Nahoana izy no nanda ny zavatra izay nibaikoan’ilay mpaminany azy ? Nanantona
an’ireo mpanompony izy sady tezitra indrindra .
Tao anatin’ny fahatsapany fa voailikilika izy , no sady diso fanantenana
, dia lasa nirehi-drehitra sy
romotra ka nanda ny hanaraka ilay
fomba tsotra izay natoron’ilay mpaminaniny azy … Eny tokoa , ity olona ambony
ity dia nihevitra fa fanambaniana ny voninahiny ny fandehanana amin’ny onin’i
Jordana izay tena tsotra indrindra , ka hitsoboka ao … Kanefa , ny fanarahana
an’ireo toromarika nomen’ilay mpaminany no nampietry ny fiavonavonana sy ny
saina feno fanambonian-tena tao anatiny . Ny fankatoavana an-tsitrampo dia
hitondra ny vokatra iriana . Dia nandro izy ka voavonjy” . Testimonies for the Church vol 2 pp 309 - 310
MPITARI-TAFIKA KANEFA MARARY
1.- Iza moa i
Namana ? Ary noraisina ho olona manao ahoana izy noho ny raharahany sy ny
firenena niaviany ? Inona ilay aretina izay nampahory azy ? II Mpanjaka 5 : 1
“Ny habokana no aretina
mahatsiravina indrindra tamin’izay rehetra fantatra tany antsinanana . Tsy azo
nositranina sady nifindra izany , ary nameno tahotra ny be herim-po indrindra
ny vokany mahatsiravina teo amin’izay voany . Teo amin’ny Jiosy dia noheverina
ho fitsarana noho ny fahotana izany ary noho izany dia nantsoina hoe ‘kapoka’
na ‘ratsan-tanan’I Tsitoha’ . Lalim-paka , tsy voahongotra sady mahafaty izy ka
noheverina ho tandindon’ny fahafatesana . Ny lalàna teo amin’ny
fanompoam-pivavahana , dia nilaza ny boka ho maloto . Tahaka ny olona efa maty
izy , ka nosakanana tsy hiditra ny trano fitoeran’ny olona . Naloto izay
rehetra nokasihiny . Voaloton’ny fofon’ainy ny rivotra . Ny olona izay nahiana
ho voan’ny aretina dia tsy maintsy niseho teo amin’ny mpisorona izay nandinika
sy nanao fanampahan-kevitra ny momba azy . Raha nolazaina fa boka izy , dia
natokana tsy ho eo amin’ny fianankaviana , nosarahiny tamin’ny fiangonan’Israely
, ary nohelohina tsy hiaraka afa-tsy amin’ireo izay tra-pahoriana tahaka azy ihany
. Tsy azo noleferina ny fitakian’ny lalàna . Tsy afaka tamin’izany na ny
mpanjaka na ny mpanapaka . Nisy mpanjaka iray voan’io aretina mahatsiravina io
, ka tsy maintsy nametraka ny tehim-panjakana ary nandositra ny tany
ama-monina” .Ilay Fitiavana Mandresy p 267
ILAY
FIJOROANA VAVOLOMBELONA SARO-BIDY NATAON’NY ANKIZIVAVY KELY ANANKIRAY
2.- Moa ve
nisy fanantenana fanasitranana ho an’i Namana tao Syria ? Inona no
nolazain’ilay ankizivavy kely babo tamin’ny vadin’i Namana izay tompony ? II
Mpanjaka 5 : 2 – 3
“Benihadada
mpanjakan’i Syria dia naharesy ny miaramilan’ny Israely tamin’ny ady izay
nahafatesan’i Ahaba . Hatramin’izany dia tsy nitsahatra niady tamin’ny
Israelita teo amin’ny faritra manelanelana azy roa tonta ny Syriana . Ka
tamin’ny iray tamin’ireny fanafihana nataony ireny no nitondrany ny zazavavy
kely anankiray . Ary tonga mpanompon’ny vadin’i Namana tany an-tany fahababoana
tany izy . Na dia noheverina ho andevo aza ilay zazavavy kely , dia mbola
nitoetra ho mahatoky tamin’ny Andriamaniny ihany , ary tamin’izany fomba izany
no nandraisany anjara na dia tsy nampoizina aza , tamin’ny fanatanterahana ny
fikasan’ny Tompo izay nifidy ny Israely ho vahoakany . Raha teo am-pikarakarana
io tokantrano mpanompo sampy io izy , dia raiki-pitia tamin’ny tompony .
Tsaroany ny fitsaboana mahagaga nataon’i Elisa ka dia hoy izy tamin’ny
tompovaviny : Endrey , raha mba teo amin’ny mpaminany izay any Samaria manko ny tompoko , dia hahasitra azy
amin’ny habokany izy . Fantany fa manana ny herin’I Tsitoha Elisa ka ninoany fa
amin’izany no mety hahasitrana an’i Namana . Ny fitondrantenan’ilay zatovovavy
Hebreo tao amin’io tokantrano mpanompo sampy io dia fampisehoana mampihetsi-po
ny hery miasa mangina lalina avy amin’ny fanabeazana ataon’ny fianankaviana amin’ny
zaza . Tsy misy asa ambony indrindra apetraka amin’ny Ray aman-dReny mihoata
noho ny fampianarana omeny ny zanany . Amin’izany fomba izany no anorenan’izy
ireo mihintsy ny fototry ny fahazarana sy ny toetrany . Izy ireo no manana ny
fanampahan-kevitra lehibe indrindra ny amin’ny hoavin’izy ireny amin’ny
alalan’ny ohatra asehony sy ny
fampianarana omeny” . Mpaminany
sy Mpanjaka pp 205 - 206
NITADY
FANASITRANANA
3.- Inona no
fanantenana teraka tao am-pon’ilay mpitari-tafika rehefa naheno ny fanambaran’ilay
ankizivavy kely ? Inona no nasain’ny mpanjakan’i Syria nataon’i Namana rehefa
nahafantatra ny mikasika izany hafatra izany izy ? II Mpanjaka 5 : 4 - 6
“Nampahafantarina an’i Namana ny hevitra
naposak’ilay zazavavy tamin’ny tompovaviny . Ary dia niera tamin’ny mpanjaka izy
mba tsy ho tonga , ka lasa nitady fanasitranana
sady nitondra talenta volafotsy folo sy volamena enina arivo sekely ary akanjo
impolo miova teny an-tanany . Nitondra taratasy avy tamin’ny mpanjakan’ny Syria
ho an’ny mpanjakan’ny Israely koa izy nanao hoe : Nampandeha an’i Namana mpanompoko
aho hankaty aminao , koa sitrano amin’ny habokany izy” ... Mpaminany sy Mpanjaka pp 206 – 207
4.- Moa ve ny
mpanjakan’ny Israely nahafantatra fa misy fanantenana fanasitranana ho afaka
amin’io aretina io ao amin’ny fireneny ? Inona no hafatra nalefan’i Elisa
taminy rehefa tafalatsaka tao anatin’ny fahakiviana izy ? II Mpanjaka 5 : 7 - 8
TE
HO SITRANA ARAKA NY HEVITRY NY TENANY
5.- Nalefa ho
any amin’iza ilay mpitari-tafika Syriana ? Rehefa tonga teo amin’ny fonenan’i
Elisa i Namana sy ireo soavaliny ary ny kalesiny , inona no baiko nomen’ilay
mpanompon’I Tsitoha azy ? II Mpanjaka 5 : 9 – 12
“Nanampo hahita fampisehoana mahagaga ny
herin’I Tsitoha i Namana ... Nikomy tamin’ny torohevitra nomen’ilay mpaminany
ny avonavon’i Namana . Ireo ony notanisain’ilay kapiteny Syriana dia nanatombo
tamin’ny fahatsarana noho ny morony nisy alokaloka izay nokatsahin’ny mpanompo
sampy maro nivavahana tamin’ny andriamaniny . Ka dia tsy ho nahatsiaro
fahambaniana loatra i Namana raha nisoka tamin’ny iray amin’ireny ony ireny .
Kanefa tsy maintsy nanaraka ny torolàlana
nomen’ily mpaminany izy mba ho sitrana . Ny fankatoavana an-tsitrapo
ihany no afaka hitondra ny vokatra irin-ko azo” . Mpaminany sy Mpanjaka p 207
VOADIO
TAMIN’NY ALALAN’NY FINOANA
6.- Inona ilay vokatra mahatalanjona
azo rehefa i Namana nanaiky tamim-pinoana an’ireo toromarika nomen’ny mpaminany
mba handro im-pito ao anatin’ny onin’i Jordana ? Mino ve ianareo fa i Namana
dia voadion’ny rano fotsiny ihany , sa kosa voadio tamin’ny alalan’ny finoany
an’Ilay Andriamanitry ny Israely ? II
Mpanjaka 5 : 13 – 14
“Nozahan-toetra
mafy ny finoan’i Namana rehefa nanosika azy ho amin’ny fikomiana ny
fiavonavonany. Kanefa dia niafara tamin’ny fandresena ny finoany . Nanaiky ny sitrapon’I
Tsitoha ilay Syriana nirehareha teo ka nandresy ny avonavony . Nisitrika impito
tao amin’ny Ony Jordana izy , araka ny tenin’ilay lehilahin’I Tsitoha .
Novalian-tsoa ny finoany ka ny nofony dia tonga tahaka ny nofon-jazakely indray
, ka nadio izy”. Mpaminany sy Mpanjaka p 207
MAHAFANTATRA
AN’ILAY TENA I TSITOHA MARINA
7.- Rehefa
sitrana tamin’ny fomba mahagaga i Namana , inona no zavatra niaikeny
tamim-panetren-tena teo anantrehan’ilay mpaminanin’I Tsitoha ? Ahoana no fomba
nanehoan’i Namana ny fankasitrahana lehibe noho ny fahasoavana noraisiny ? II
Mpanjaka 5 : 15
...“Fa i Namana kosa ... dia efa nahatoky tamin’izay noheveriny fa
marina ary efa nahatsapa fa nila dia nila fanampiana , no nandray tombontsoa .
Teo aminy izany ny fe-petra hanomezana ny fahasoavan’I Tsitoha . Tsy sitrana
tamin’ny habokana fotsiny izy , fa
nahazo fitahiana koa tamin’ny fahalalana ny Andriamanita marina” . Ilay Fitiavana Mandresy p 240
“Ankehitriny dia mbola misy fo
marina izay hamirapiratan’ny fahazavana avy any an-danitra amin’ny tany rehetra
. Raha manao amim-pahatokiana izay heverina ho adidy tokony ho atao izy ireo ,
dia homena fahazavana bebe kokoa , tahaka an’i Namana fahiny mandram-pahatonga
azy ho ho voatery hanambara tamin’ny farany : Fa tsy mba misy I Tsitoha amin’ny
tany rehetra ankoatran’ilay I Tsitoha velona ,
Ilay Mpamorona ny zavatra rehetra”
. Mpaminany Sy Mpanjaka p 211
8.- Moa ve
ilay mpaminany nanaiky nandray an’ireo fanomezana ? Inona no nolazain’i Jesosy
taon-jato maro taty aoriana rehefa nanondro an’i Namana dia ilay sitrana
tamin’ny habokana Izy ? II Mpajaka 5 : 16 ; Lioka 4 : 27
“Araka ny fomba
fanao tamin’izany fotoana izany , dia niangavy an’i Elisa i Namana hanaiky ny
fanomezana saro-bidy avy aminy . Kanefa nandà ilay mpaminany . Fa tsy izy no
tokony handray ny valisoa avy amin’ny fitahiana nomen’I Tsitoha an’i Namana .
Raha velona koa Jehovah , izay itsanganako eo anantrehany , hoy izy , dia tsy
handray mihintsy aho . Ary nanery azy handray ilay Syriana , Fa tsy nety izy” . Mpaminany sy Mpanjaka p 208
“Taon-jato maro
taorian’ny niverenan’i Namana tany amin’ny fonenany tany Syria , rehefa voadio
ny tenany sy ny fanahiny , dia nampahatsiahy ny finoana maha te hidera nananany
Messiah , ary nataony ohatra ho an’ireo izay milaza ny tenany ho manompo an’I
Tsitoha izany . Ary maro hoy Izy , no boka teo amin’ny Israely tamin’ny
andron’i Elisa mpaminany , nefa tsy mba misy nodiovina na dia iray akory aza ,
fa Namana Syriana ihany . Tsy nahoan’ny Tompo ireo boka maro tany Israely ireo satria
ny tsy finoany no nanidy ny fitahiana rehetra ho azy ireny . Fa teo ankilany
kosa , ilay mpanompo sampy nanana fahamendrehana , nahatoky tamin’ny finoana
tanteraka ny momba ny fahamarinana , nozahan-toetra tamin’ny faniriany
hovonjena , dia niseho teo imason’I Tsitoha ho mendrika tokoa ny fitahiana noho
ny Israelita very , izay nanao tsinontsinona ny tombontsoa natao ho azy . I
Tsitoha dia miasa ho an’ireo izay mankasitraka ny soa avy Aminy sy manaraka ny fahazavany” . Mpaminany sy Mpanjaka p 210
Mba ho saintsainina lalina
“Manao ahoana ny fahatsapana ao
anatintsika ao raha ohatra ka entina ho babo isika , ka tonga mpanompo lahy na
mpanompo vavy tahaka an’ilay ankizivavy kely voalaza ao anatin’ity tantara ity
? Moa ve isika hanao tahaka an’i Namana, ka manana fironana hanaraka ny hevitry
ny tenantsika manokana toy izay hanaraka ny làlana nosoritan’I Tsitoha ? Inona
no zavatra azontsika ianarana avy amin’ity tantara ity , satria isika rehetra dia
voakasiky ny aretin’ny habokana mahafatin’ny fahotana” ?
Ho dinihana lalindalina kokoa
“Eo amin’ny fandehan-javatra
sasan-tsasany , ny ataonareo dia mitovy amin’ny nataon’i Namana . Ianareo dia
tsy mahafantatra tsara fa , mba hahatratrarana ny fahalavorarian-toetra , dia
tsy maintsy manaiky ny ho mahatoky amin’ny zavatra izay faran’ny madinika
indrindra ianareo . Na dia tsy be tombam-bidy eo imasonareo aza ireo zavatra
izay niantsoana anareo mba ho tanterahinareo . izy ireo dia adidy tsy maintsy
tanterahinareo mandritra ny fotoana rehetra izay ahavelomanareo . Raha ohatra
ka atao antsirambina ireo zavatra ireo , dia hiteraka fahabangana lehibe ao
anatin’ny toetranareo ao . Ry namako malala , ianao dia tsy maintsy mianatra ny
ho mahatoky eo amin’ireo zavatra madinika indrindra , fa raha tsy izany , dia
tsy afaka ny hahafaly an’I Tsitoha ianao . Tsy afaka ny hahita fitia sy
famindram-po feno fankasitahana ianao , raha ohatra ka tsy manao
amim-pahadodonana sy amim-pifaliana ny zavatra izay nodidiana mba hataonao".
“Raha
ohatra ka irinao mba ho tia anao ireo olona miara-mipetraka aminao , dia tsy
maintsy maneho fitiavana sy fanajana azy
ireo ianao” . Testimonies for the church 2 : 310 1869 Pour unne bon equilibre Mentalet Spirituel vol
2 pp 565 – 566
“Ilay mpitondra
tena tao Zarefata sy Namana Syriana , dia nampifanaraka ny fiainany tamin’ny
fahazavana manontolo izay noraisin’izy
reo . Araka ny fijerin’I Tsitoha , izy ireo dia marina tokoa mihoatra
noho ilay vahoaka voafidy izay nivily làlana niala taminy ary nahafoy ny
finoany mba hampifanaraka ny fiainany amin’ny fanaon’izao tontolo izao sy ny
voninahiny” .
Conquérant Pacifique p 368
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire