“Ary ny anankiray tamin’ ny loholona namaly ka nanao tamiko hoe: “Iza
moa ireto miankanjo ankajo fotsy lava? Ary avy taiza izy? Fa hoy izaho taminy :
Tompoko ianao no mahalala. Dia hoy izy tamiko : ireo no avy tamin’ ny fahoriana
lehibe, ary ny ankanjony nosasany sy nofotsiany tamin’ ny ran’ ny Zanak’
ondry.” Apokalypsy 7 : 13, 14
KARAZANA OLOM-BOAVONJY ROA
1-Rehefa avy nandre ilay isa 144.000 I Jaona, izay isa
manambara an’ ireo izay mandray ny tombo-kasen’ Ilay Andriamanitra velona,
inona ihany koa no vondrona hitany tao anatin’ ny fahitAna izay misy an’ ireo
olona mitafy akanjo fotsy ? Apokalypsy 7 : 1-4, 9
2-Rehefa avy nahita ireo vahoaka an’ alinalina izay
mitafy akanjo fotsy I Jaona, inona no fanontanina napetraky ny anankiray tamin’
ireo loholona taminy ? Apokalypsy 7 : 13
“Raha vantany vao vita ny fametrahana tombon-kase, dia
nibanjina ireo vahoaka analinalina izay niankohoka tamim-pitalanjonana teo
anatrehan’ Andriamanitra manoloana ny seza fiandrianany I Jaona. Ireo vahoaka
marobe ireo dia tsy misy isalasalana fa
ireo olom-boavonjy avy amin’ ny firenena rehetra, avy amin’ ny fokom-pirenena
rehetra, sy ny fiteny rehetra, izay nitsangana tamin’ ny maty tamin’ ny
fiavian’ I Kristy fanindroany, izany dia manaporofo fa ny fametahana
tombon-kase no ilay asa farany atao amin’ ny vahoakan’ Andriamanitra alohan’ ny
hamindrana azy…
“Ireo fanontaniana izay napetrak’ ilay loholona tamin’
I Jaona manao hoe : “Iza moa ireto miakanjo akanjo fotsy lava ary avy taiza izy
ireo?” Raha ampifandraisina amin’ ny valin-tenin’ I Jaona hoe : “Tompoko,
hianao no mahalala” dia manambara fa tsy nahalala I Jaona, ary tsy mifanandrify
mihitsy raha toa ka manondro ireo vahoaka analinalina manontolo izay hitany teo
anatrehany.” Uriah smith l’ Apocalypse,
pp. 59, 60
NY FANANDRAMANA LALOVAN’ IREO 144.000
3-Inona no fanandramana izay nandalovan’ ilay vondrona
misy ireo mitafy akanjo fotsy ao amin’ ny Apokalypsy 7 : 13? Ampitahao amin’ ny
fanandraman’ ireo 144.000 izany. Apokalypsy 7 : 14-16
« Eo amin’ ny ranomasina manganohano tahaka ny
vato kristaly eo anoloan’ ny seza fiandrianana, dia ilay ranomasina fitaratra
miharo afo - mamirapiratra indrindra noho ny voninahitr’ Andriamanitra - no
ivorian’ ireo olona marobe « nandresy ny bibi-dia sy ny sariny ary ny
isan’ ny anarany ». Miaraka amin’ ny Zanak’ ondry eo amin’ ny
tendrombohitr’ i Ziona, « manana ny lokangan’ Andriamanitra », no
mitsangana ireo efatra arivo amby efatra alina sy iray hetsy navotana avy
tamin’ ny olona ; ary injany ren'ny «feon’ ny mpitendry lokanga mitendry ny lokangany »,
« tahaka ny fihondrohon’ ny rano be sy tahaka ny fikotroky ny kotrokorana
mafy ». Ary « mihira toa tononkira vaovao eo anoloan’ ny seza
fiandrianana… izy » dia hira izay tsy misy olona afaka mianatra izany
afa-tsy ny efatra arivo amby efatra alina sy iray hetsy. Hiran’ i Mosesy sy ny
Zanak’ ondry izany, dia hiram-pahafahana. Tsy misy afa-tsy ireo 144.000 no
afaka mianatra io hira io satria hira avy amin’ ny fanandramana nataony izany,
fanandramana izay tsy mbola nananan’ ny antokon’ olona hafa na oviana na
oviana. « Ireo no manaraka ny Zanak’ ondry na aiza na aiza no
halehany ». Ireo izay nafindra avy amin’ ny velona dia isaina ho
« Voaloham-bokatra ho an’ Andriamanitra sy ho an’ ny Zanak’ Ondry ».
« Ireo no avy tamin’ ny fahoriana lehibe » : nandalo tamin’ ny
« andro fahoriana izay tsy mbola nisy tahaka azy hatrizay nisian’ ny
firenena » ; niaritra ny tebiteby tamin’ ny andro fahorian’ ny
Jakoba, nijoro tsy nanana mpanelanelana izy nandritra ny fotoana nampiharan’
Andriamanitra ny fitsarany farany. Afaka anefa izy izao satria « ny
ankanjony nosasany sy nofotsiany tamin’ ny ran’ ny Zanak’ Ondry ».
« Ary tsy nisy lainga hita teo am-bavany,
sady tsy nanan-tsiny Izy ». « Ary noho izany dia nitoetra eo
anoloan’ ny seza fiandrianan’ Andriamanitra izy ka manompo Azy andro aman’alina
eo amin’ ny Tempoliny, ary ilay mipetraka eo ambonin’ ny seza fiandrianana dia
hamelatra ny tranolainy handrakotra azy ». Efa nahita ny tany ravan’ ny
mosary sy ny areti-mandringana, izy ireo, nahita ny masoandro nanan-kery
handoro tamin’ ny hafanana be ary efa
niaritra fahoriana, hanoanana sy hetaheta. Nefa «tsy ho noana na
hangetaheta intsony ireo ary tsy haninona azy ny masoandro na izay hafanana akory. Fa ny
Zanak’ondry izay eo afovoan’ ny seza fiandrianana no ho Mpiandry azy ka
hitondra azy ho amin’ ny loharanon’ ny ranon’ aina ; ary ho fafan’
Andriamanitra ny ranomaso rehetra amin’ ny masony. » Hery mifanandrina, pp. 674, 675.
NY TOETRAN’ IREO VONDRONA ANAKIROA
4-Avy aiza ary avy vanim-potoana toa inona no niavian’
ireo vahoakabe analinalina? Apokalypsy 7 : 9
“Raha nanopy ny masony teo amin’ireo taonjato maro ho
avy ilay mpahita tany Patmosy, dia nahatazana ny famerenana an’Isiraely indray
ao amin’ny tany vaovao izy. “Rehefa afaka izany, hoy izy, dia hitako fa, indro,
nisy olona betsaka tsy tambo isaina avy tami’ny firenena rehetra sy ny
fokom-pirenena sy ny olona ary ny samy hafa fiteny nitsangana teo anoloan’ny
seza fiandrianana sy teo anatrehan’ny Zanak’ondry, niakanjo akanjo fotsy lava
sady nitana sampan-drofia teny an-tànany, dia niantso tamin’ny feo mahery izy
nanao hoe; Ny famonjena anie ho an’Andriamanitsika, Izay mipetraka eo
ambonin’ny seza fiandrianany sy ny Zanak’ondry. Ary ny anjely rehetra
nitsangana manodidina ny seza fiandrianana mbamin’ny loholona sy ny
zava-manan’aina efatra, dia niankohoka teo anoloan’ny seza fiandrianana izy ka
nivavaka tamin’Andriamanitra nanao hoe: Amena! Ny fiderana sy ny voninahitra sy
ny famonjena sy ny fisaorana sy ny haja sy ny hery ary ny faherezana anie ho
an’Andriamanitsika mandrakizay mandrakizay!” Mpaminany sy mpanjaka 587
5-Soritsorito ireo zavatra izay maha samihafa ny
toetran’ ireo vahoaka analinalina sy ireo 144.000? Apokalypsy 7 : 4-9
IREO 144.000
-Ny niavian’ izy ireo: avy amin’ ireo foko roa ambiny folon’ ny
Isiraely, izay midika ireo izay manaraka ny hafatry ny anjely telo amin’ ny
fomba mahatoky tsy mivadika.
-Fotoana: ny fametahana tombo-kase dia nanomboka tamin’ ny taona 1844,
rehefa nanomboka ilay asa fametahana tombo-kase.
-Tombo-kase : ireo 144.000 dia mandray ny fanomezan’ ny Fanahy Masina
ary voaisy ny tombo-kasen’ Ilay Andriamanitra Velona.
“Ireo izay hanana ny tombo-kasen’ Andriamanitra eo
amin’ ny handrin’ izy ireo, dia tsy maintsy mitandrina ny andro fitsaharana
voalazan’ ny didy faha-efatra. Io no mampiavaka azy ireo amin’ ireo tsy
mahatoky izay manaiky ny zavatra naorin’ olombelona eo amin’ ny toeran’ ilay
tena andro fitsaharana marina. Ny fitsaharan’ Andriamanitra no ilay famantarana
mampiavaka izay hanavahana ny olona izay manompo an’ Andriamanitra sy izay tsy
manompo Azy. ( MS 27, 1899)” Commentaires
bibliques p 398
ILAY
VONDRONA LEHIBE MISY IREO VAHOAKA ANALIN-KISA
-Ny niavian’ ireo vahoaka ireo :
avy amin’ ny firenena rehetra, ny fokom-pirenena rehetra, ny fiteny
rehetra ; ireo no voaavotra nandritra ny fotoana rehetra
-Fotoana : ny fotoana dia
nanomboka hatrany am-piandohana ka nandritra ireo taonjato rehetra
ambara-pahatongan’ ny farany.
-Tombo-kase : ireo voaavotra dia voaisy ny tombo-kasen’ ny Fanahy Masina
“Farany, dia, indreo “olona betsaka tsy tambo isaina
avy amin’ny firenena rehetra sy ny fokom-pirenena sy ny olona ary ny samihafa
fiteny nitsangana teo anoloan’ny seza fiandrianana sy teo anatrehan’ny
Zanak’ondry; niakanjo akanjo fotsy lava sady nitana sampan-drofia teny
an-tànany”. Vita ny adiny, azony ny fandresena. Nahatanteraka ny fihazakazahany
izy ka nahatratra ny loka.” Hery
mifanadrina. P. 692
“Afaka mahita ao amin’ ilay asa natao tamin’ ny andro
pentekosta isika, ny zavatra izay ho vita amin’ ny alàlan’ ny fampiasana ny
finoana. Ireo izay nino an’ I Kristy dia voaisy ny tombo-kasen’ ny Fanahy
masina. (MS 85, 1903)” Commentaires
bibliques p 260
NY ISIRAELY ARA-PANAHY
6-Iza ilay vahoaka isiraely ara-panahy ankehitriny ?
Moa ve ny apostoly Jakoba nandefa ny taratasy nosoratany ho an’ ireo foko roa
ambiny folo ao amin’ ny Isiraely ara-bakiteny sa ho an’ ny fiangonan’
Andriamanitra? Jakoba 1 : 1
“Ny zavatra izay nokasain’ Andriamanitra hatao ho an’
izao tontolo izao tamin’ ny alàlan’ Isiraely, izay vahoaka voafidy,dia hataony
amin’ ny alàlan’ ny fiangonany…
“…Ny tenin’ny Tompo nambarany tamin’ny mpaminaniny ho
an’ireo izay hiova fo sy hitandrina ny lalàn’Andriamanitra, dia nilazany fa izy
ireo dia hisaina ho isan’ireo Isiraely ara-panahy: Fiangonan’I Kristy.” Prophètes et rois, pp 540, 287
“Ireo foko folo
tao avaratra dia lasa babo ka niala tamin’ ny fireneny tamin’ ny taona 722
talohan’ I Jesosy Kristy ( II Mpanjaka 17 : 6, 23). Olona vitsy monja avy
tamin’ ny taranak’ izy ireo no niverina tany palestina ( jereo Ezra 6 : 17 ; 8
: 35). Araka izany ary, ireo foko roa ambiny folon’ ny isiraely dia tsy nisy
teo amin’ ny fotoan’ andron’ I Jaona sy Jakoba. Jakoba dia nety nampiasa ny teny hoe : “foko roa ambiny folo”
amin’ ny hevitra maneho ny sarambabem-bahoakan’ Andriamanitra manerana izao
tontolo izao.’Seventh-day Adventist
Bible commentary, Commentaires sur Jacques 1 : 1
7-Fintino ny toetran’ ireo zanakalahy (foko) roa
ambin’ ny folon’ I Jakoba, ary ampitahao amin’ny toetran’ ny Isiraely vaovao?
Genesisy 49 : 1-27
“Rehefa ho faty tokoa I Jakoba, dia nantsoina
hanodidina ny farafarany avokoa ny zanany rehetra; ary hoy izy taminy :
“Mivoria, hianareo mba hanambarako aminareo izay ho tonga aminareo any
am-parany.” Impiry impiry moa izy, no efa nieritreritra tamim-pangitangitahana
ny amin’ny ho avy sy ny amin’ izay hanjo ny taranany tsirairay avy. Izao izy,
raha voahodidin’ny zanany izay vonona handray ny tso-dranony farany, dia
notsindrin’ ny Fanahin’ Andriamanitra ka nahita ny ho avin’ ny zanany tsirairay
avy.…”
“Hatramin’ izay
taona maro nivarotany an’ I Josefa izay, dia nisy fiovana tokoa ny toetran’ ny
zanak’ I Jakoba. Fahiny izy ireo dia be fialonana, mpanao an-keriny, loza be,
mpamaly faty; ny fahoriana anefa dia nahatonga azy ho tsara fanahy amin’ ny
namany, mpandà-tena ho an’ ny hafa, tia an-drainy ; ary na dia efa samy
zoki-olona avokoa aza izy, dia nahay nankatoa tsara ny baikon-drainy.” Patriarka sy mpaminany p 231, 220
AVERINA IANARANA SY MBA HO SAINTSAININA LALINA
-Ahoana no fomba afahantsika manazava fa ireo vahoaka analinalina sy
ireo 144.000 dia tsy ao anatin’ ny vondrona iray?
-Moa ve vahoaka iray ihany na firenena iray ihany no mivondrona ao
anatin’ io vahoaka analinalina io?
-Inona no fifandraisan’ ireo 144.000 amin’ ny hafatry ny anjely faha-telo?
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire