“Ary nahita aho, fa indro toa ranomasina fitaratra miharo afo, ary izay
naharesy ka afaka tamin’ ny bibidia sy ny sariny ary ny isan’ ny anarany dia
nitsangana teo amoron’ ny ranomasina fitaratra, nitana lokangan’ Andriamanitra.
Ary mihira ny fihiran’ I Mosesy mpanompon’ Andriamanitra, sy ny fihiran’ ny
Zanak’ Ondry izy manao hoe : Lehibe sy mahatalanjona ny asanao Tompo o !
Andriamanitra Tsitoha; mahitsy sy marina ny làlanao ry Mpanjaka mandrakizay.” Apokalypsy 15: 2, 3.
FANDRESENA ILAY
BIBIDIA SY NY SARINY
1-Iza avy no hitan’ I Jaona tao anatin’ ny fahitana,
mihira ny fihiran’ ny fandresena teo amin’ ny ranomasina fitaratra mifangaro
afo ? Apokalypsy 15 : 2, 3 ; 14 : 1-3
2-Karazana ady manao ahoana no hataon’ ilay bibidia sy
ny sariny mba hanoherana ireo 144.OOO ? Apokalypsy 13: 5, 15
« Ny ady atao amin’ ny lalàn’ Andriamanitra, izay
nanomboka tany an-danitra dia hitohy hatramin’ ny faran’ ny andro. Hosedraina
ny olona tsirairay. Fankatoavana na tsy fankatoavana, izany no zavatra tsy
maintsy hotapahin’ izao tontolo izao manontolo. Hantsoina ny rehetra hisafidy
na ny lalàn’ Andriamanitra na ny lalàn’ ny olombelona. Eo no hamaritana ny
faritra fampisarahana. Tsy hisy afa-tsy antokon’ olona roa. Samy ho tonga eo
amin’ ny fahafenoany ny toetra amam-panahin’ ny tsirairay ; ary hasehon’
ny rehetra izay nofidiny na ny hiandany amin’ ny fahatokiana an’ Andriamanitra
na amin’ ny fikomiana. » Ilay
fitiavana mandresy, p. 824
3-Koa satria satana naniry hitovy amin’ Andriamanitra,
fomba ahoana no nihantsiany ny mpamorona? Ahoana no fomba hanangolen’i satana
ny olona mba hahatonga azy hikomy hanohitra an’ Andriamanitra? Isaia: 14 :
12-14 ; Ohabolana 28 : 4
“Ny didin’ Andriamanitra no fototri’ ilay ady lehibe
hatramin’ ny voalohany. Satana dia nilaza fa tsy marina Andriamanitra, ary tsy
tsara ny didiny ka tokony hamboarina sy hahitsy mba hitondra soa ho an’ izao
tontolo izao. Ny hanongana ny fahefan’ Andriamanitra no kendreny raha
namelively ny didiny izy.” Patriarka sy
mpaminany p 52
« Rehefa noesorina ilay boky mpanondro ny
fahadisoan-kevitra, dia niasa araka ny sitrapony i Satana. Efa nolazain’ ny
faminaniana « fa hitady hanova fotoana sy lalàna » ny fahefana
papaly, tsy nitaredretra izy hanao izany asa izany…
« …Ny fanovana ny lalàn’ Andriamanitra ihany no
fomba hahazoan’ ny fahefana papaly manandratra ny tenany ho ambonin’
Andriamanitra… » Hery mifanandrina,
pp. 52, 460
4-Na dia voasoratra ao anaty baiboly aza fa ny lalàn’
Andriamanitra dia tsy sarotra, Inona ilay fitaka mitohy ataon’ I Satana? Salamo
119 : 92 ; 1 Jaona 5 : 3 ;Matio 11 : 3O
; Ohabolana 28 : 4
“Nilaza I Satana fa tsy azon’ ny olona atao ny mankato
ny didin’ Andriamanitra, ary raha ny herin’ ny tenantsika samirery no
ianteherantsika, dia ho marina tokoa izany. Nefa tonga Kristy tamin’ ny endrik’
olombelona, ary ny fankatoavana tanteraka nataony dia nasehony fa rehefa
tafaray ny maha-olombelona sy ny maha-Andriamanitra dia azo atao ny mankato ny
didin’ Andriamanitra rehetra.” Henoinareo
ny fanoharana p. 276
« Fony mbola nanomboka ilay ady lehibe, dia
nanambara i Satana fa tsy azo ankatoavina ny lalàn’ Andriamanitra, fa tsy misy
ifandraisana amin’ ny famindram-po ny fahamarinana, ary raha voadika ny lalàna
dia tsy ho azon’ ny mpanota atao ny ho voavela heloka. » Lay fitiavana mandresy, p 821
5-Iza teo amin’ ny fiainany sy ny fampianarany no
nanazava ny fitaka ataon’ ny satana io? Jaona : 14 : 30 ; 15 : 10
« Avy ny andrianan’izao tontolo izao, nefa tsy
manana na inona na inona ato amiko izy, hoy Jesosy ». Tsy misy na inona na
inona izay nifanahaka tamin’ny lainga tsara lahatr’ i Satana tao Aminy. Tsy
nanaiky ny hanota Izy. Na dia tamin’ny eritreritra aza, dia tsy nilefitra
tamin’ny fakam-panahy Izy. Mety ho toy izany koa amintsika. Niray tamin’ ny
maha-Andriamanitra ny maha-olombelona an’i Kristy. Vonona ho amin’ny ady Izy
noho ny fitoeran’ny fanahy masina tao anatiny. Ary tonga Izy mba hanaovany
antsika ho mpiray amin’ny fomban’Andriamanitra. Raha mbola miray Aminy amin’ny
alalan’ny finoana isika, dia tsy manan-kery amintsika ny fahotana. Mandray ny
tànan’ny finoana ao amintsika Andriamanitra, ka tarihiny hamikitra mafy amin’ny
maha-Andriamanitra an’I Kristy, mba hahatrarantsika ny fahatanterahan’ny toetra
amam-panahy ». Ilay Fitiavana
mandresy p.114
“Io akanjo io
izay notenomina tany amin’ny fanenoman’ny lanitra, dia tsy misy na dia singa
kofehy iray aza avy amin’ny fisainan’olombelona. Kristy no nanamboatra toetra
tanteraka tao amin’ny maha-olombelona Azy, ary io toetrany io no atolony
hozaraina amintsika : “Tahaka ny lamba mihosin-drà ny fahamarinanay rehetra”.
Izay rehetra azontsika atao amin’ ny alàlan’ ny tenantsika dia voaloton’ ny
fahotana. Nefa ny Zanak’ Andriamanitra dia naseho hanaisotra ny ota ; ary tsy
mba nisy ota tao Aminy”. Ny fahotana dia faritana fa “fandikana ny lalàna”.
Nefa kosa Kristy dia nankato ny fitakian’ny lalàna rehetra. Hoy Izy momba ny
tenany : “ny hanao ny sitraponao Andriamanitra ô, no sitrako ary ny lalànao no
ato anatiko.” Fony Izy tety an-tany dia hoy Izy tamin’ ny mpianany : “tahaka ny
nitandremako ny didin’ ny Raiko”. Noho ny fankatoavana tanteraka vitany dia
nataony ho azon’ ny olombelona tsirairay hefaina ny mankato ny didin’
Andriamanitra. Rehefa milefitra eo amin’ I Kristy isika, ny fontsika dia iray
amin’ny fony, ny sitrapontsika voasaron’ ny sitrapony, ny siantsika manjary
iray amin’ny sainy, ny eritrerintsika voababony ; mivelona amin’ ny fiainany
isika.” Henoinareo ny Fanoharana p. 271
NY NAHATONGAVAN’ I KRISTY HO NOFO
6-Inona no natiora noraisin’ I Kristy rehefa tonga
teto ambonin’ ny tany izy mba hamonjy ny olombelona? Ahona no fomba
nanaporofoiny fa ny olombelona dia afaka ihany koa hitandrina ny lalàna? Jaona
1 : 14a
« Nitafy ny maha-olombelona antsika Kristy mba
hanonerany ny tsy fahombiazan’ i Adama. Fony namely an’ i Adama anefa ny
fakam-panahy dia tsy mbola nanan-kery taminy ny fahotana. Nijoro teo amin’ ny
tanjaky ny maha-olombelona tanteraka izy, nanana hery feno teo amin’ ny saina
sy ny tena, voahodidin’ ny voninahitr’ i Edena ary nifandray isan’ andro tamin’
ny mponin’ ny lanitra. Tsy toy izany Jesosy raha niditra tany an-efitra ka
nifanehitra sy nandresy an’ i satana. Nandritran’ ny efatra arivo taona dia efa
nihena hatrany ny hery ara-batana, ara-tsaina sy ny fahamendrehana
ara-pitondran-tena teo amin’ ny taranak’ olombelona ; koa ny fahalemen’ ny
olombelona efa simba no noraisin’ i Kristy teo Aminy. Amin’ izany fomba izany
ihany no ahazoany mamonjy ny olona ho afaka amin’ ny fitotonganana farany
ambany indrindra.
« Betsaka no milaza fa tsy nety ho resin’ ny
fakam-panahy Kristy. Raha izany, tsy ho azo napetraka teo amin’ ny toerana misy
an’ i Adama Izy ; tsy nety nahazo ny fandresena izay tsy nahombiazan’ i
Adama ka tsy azony Izy. Raha tahiny isika nandalo ady sy fitsapana mafy noho
izay nanjo an’ i Kristy, dia tsy ho hainy ny hamonjy antsika. Nefa dia nandray
ny maha-olombelona antsika miaraka amin’ ny firongo ratsiny rehetra ny
Mpamonjintsika. Nihatra taminy ny fahazoana ho resin’ ny fakam-panahy. Tsy misy
na inona na inona ho zakaintsika ka tsy efa niaretany.» Ilay fitiavana mandresy, p. 106
7-Inona no tsy maintsy nilain’ I Kristy mba
hahatongavany ho olombelona ? Hebreo 2 : 14 b, 17
“Asehon’i Satana ho lalàm-pitiavan-tena ny
lalàm-pitiavan’Andriamanitra. Lazainy fa tsy mety ho vitantsika ny mankato ny
fitsipik’izany lalàna izany. Ny fahavalon’ireo razambentsika voalohany, sy ny
fahoriana rehetra vokatr’izany, dia hiampangany ny Mpahary, ka tarihiny ny
olona hijery an’Andriamanitra ho ilay nihavian’ny fahotana sy ny fijaliana ary
ny fahafatesana. Hanala sarona io fitaka io Jesosy. Amin’ny maha-anisantsika
Azy dia hanome ohatry ny fankatoavana Izy.Noho izany dia noraisiny ny
nofontsika ka nandalo tamin’ny fanandramantsika rehetra izy, “koa amin’izany
dia miendrika mba hatao tahaka ny rahalahiny amin’ny zavatra rehetra Izy”. Raha
misy, na inona na inona tokony ho zakaintsika izay tsy niaretan’ I Jesosy, dia
izany zavatra izany no hanehoan’ I satana fa tsy ampy ho antsika ny herin’
Andriamanitra. Noho izany dia “nalaim-panahy tamin’ ny zavatra rehetra” Jesosy.
Niaritra ny fitsapana rehetra mety
mihatra amintsika Izy. Ary tsy nisy hery nampiasainy ho an’ ny tenany izay tsy
atolony malalaka ho antsika. Tamin’ ny maha-olombelona Azy no nisetrany
fakam-panahy sy nandreseny tamin’ ny hery izay nomena Azy avy tamin’
Andriamanitra. Hoy Izy : “ ny hanao ny sitraponao Andriamanitra ô, no sitrako;
ary ny lalànao no ato anatiko”. Raha nandehandeha nanao soa Izy, ka nanasitrana
ireo nampahorian’ I satana, dia nasehony mazava tamin’ ny olona ny toetry ny
lalàn’ Andriamanitra sy ny asa fanompoana ataony. Vavolombelona ny fiainany fa
azontsika atao koa ny mankatoa ny lalàn’Andriamanitra.” Ilay
Fitiavana Mandresy p 14, 15
FISEHOANA IZAY
TENA LAVORARY INDRINDRA
8-Iza no hijoro
ho vavolombelona fa ny fandresen’ I Kristy tao anatin’ ny natiora
maha-olombelona dia porofo miharihary fa ny olona dia afaka mankatoa tanteraka
ny lalàn’ Andriamanitra? Apokalypsy 14 : 1 ; 15 : 2, 3
“Nefa tsy ho toy izany rehefa hifarana ilay ady
lehibe. Amin’ izay, dia ho tanteraka ny drafitry ny fanavotana, haseho amin’ ny
voary rehetra manan-tsaina ny toetra amam-panahin’ Andriamanitra. Ho hita fa
tanteraka sy tsy miova ireo foto-kevitry ny lalàna. Amin’ izay dia ho hita
mazava ny toetry ny fahotana, ho fantatra tsara i satana eo amin’ ny toetra
amam-panahiny. Amin’ izay dia hanamarina ny fanafonganana ny fahotana ny
fitiavan’ Andriamanitra ka hampitoetra ny voninahiny eo anatrehan’ireo mponina
eo amin’ izao rehetra izao izay tia ny manao ny sitrapony, sy amin’ ireo izay
mirakitra ny lalàny ao am-pony.” Ilay
fitiavana mandresy p 825
AVERINA IANARANA SY MBA HO SAINTSAININA LALINA
-Iza no hanenjika ireo 144.000?
-Inona no fomba fiasa izay nosafidian’ I satana niezahany hitovy amin’
Andriamanitra?
-Inona no ambaran’ny natiora maha-olombelona an’ I Kristy?
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire