« Ho avy ny
fotoana izay hanenjehana ireo vahoakan’ Andriamanitra satria manamasina ny
andro fahafito izy. Ny devoly no nanova ny andro sabata, nanantena ny
hanapotika tanteraka ny fikasan’ Andriamanitra. Ny faniriany dia ny ho kely
hery kokoa ny didin’ Andriamanitra eto amin’izao tontolo izao mihoatra noho ny
lalàn’ olombelona. Ilay lehilahin’ ota izay nieritreritra ny ho afaka ‘hanova
ny fotoana sy ny lalàna’, dia hamoaka lalàna hanery ny olona rehetra hankato ny
andro voalohany amin’ny herinandro. Kanefa ny vahoak’ Andriamanitra dia tsy
maintsy mijanona ho mahatoky. Ny Tompo dia hiasa ho azy ireo, ka hampiseho mazava
tsara fa Izy no Andriamanitry ny andriamanitra rehetra. » – Témoignages pour l’Eglise, vol. 3, p. 466.
NY HERIN’ILAY BIBIDIA IZAY MITENY
TAHAKA NY DRAGONA
2.Iza no nanome
fahefana ilay sarin’ny bibidia mba hiteny sy hanao hetsika mahery vaika toy
izany?
Apokalypsy 13 : 11, 15.
« Voalazan’ny faminaniana fa tahaka ny fitenin’ny dragona ny fiteniny, ary
hanatanteraka ny baiko rehetra ny bibidia voalohany eo amin’ny fanatrehany izy;
manambara mazava ny fisehon’ny saina tsy mandefitra sy ny fanenjehana mitovy
amin’ny fisainana voaseho tamin’ny alalan’ireo firenena misolon-tena ny dragona
sy ny leoparda. » – La tragédie des siècles, p. 479.
2. Noho izany,
ahoana ny fihetsika ho asehon’ilay biby manana tandroka roa ? Inona avy ireo hery izay hitambatra ao anatin’izany
fifanarahana manimba izany? Apokalypsy 13 : 16.
« Ilay bibi-dia
nanan-tandroka roa dia mandidy « ny olona rehetra, na ny kely na ny
lehibe, na ny manan-karena na ny malahelo, na tsy andevo na ny andevo »,
handray « marika eo amin’ny tanany ankavanana na eo amin’ny handriny
avokoa, mba tsy hisy hahazo hividy na hivarotra, afa-tsy izay manana ny marika,
dia ny anaran’ny bibi-dia, na ny isan’ny anarany » Apokalypsy 13 :
16, 17. Ny hafatra fampitandremana nalefan’ny anjely fahatelo dia manao
hoe : « Raha misy miankohoka eo anoloan’ny bibi-dia sy ny sariny ka
mandray ny marika eo amin’ny handriny na amin’ny tanany, dia izy koa no hisotro
ny divain’ny fahatezeran’ Andriamanitra », « Ny bibi-dia »
voalaza ao amin’ity, izay haneren’ ilay bibi-dia manan-tandroka roa ny
fiankohofana eo anatrehany, dia ny voalohany, na ilay bibi-dia tahaka ny
leoparda ao amin’ny Apokalypsy 13 – dia ny fahefana papaly ». Ny
« sarin’ny bibi-dia » dia mampiseho io endriky ny fivavahana
Protestanta mihemotra izay hiseho rehefa hitady ny fanampian’ny
fahefam-panjakana ny fiangonana Protestanta mba handidy hankatoavana ny
fampianarana. Mbola hofaritana ny atao hoe ny « mariky ny bibi-dia. » – Hery Mifanandrina, p. 459.
FANAFIHANA ATAON’ILAY SARIN’NY BIBIDIA
3. Inona ny
famelezana mavaivay ataon’ilay sarin’ny bibidia
amin’ireo vahoakan’Andriamanitra ? Apokalypsy 13 : 17. Noho izany,
ahoana no ataon’ireo vahoakan’ Andriamanitra amin’ireo zava-tsoa izay nankininy
tamin’izy ireo ?
« Ho avy ny fotoana, ireo mpitandrina ny didin’Andriamanitra dia tsy afaka
ny hividy sy hivarotra. Mahavitriha hianareo amin’ny famoahana ny talentanareo.
Raha toa ka Andriamanitra mahatoky anareo amin’ny vola, aseho ny fahatokisanareo
amin’ny andraikitrareo ; aza avela handry ny vola fa ataovy izay hanome
voa azy, mba amin’ny fiverenan’i Kristy dia afaka ny handray izay Azy miaraka
amin’ireo tombony. Amin’ny fotoana ny fahoriana farany, mialoha ny
fahataperan’ny asa , ny anarivony na ny dolara na ny euros no hapetraka hampifaliana
eo ambony alitara. Hihevitra ireo lehilahy
sy vehivavy fa tombotsoa iray voatahy ny mandray anjara
amin’ny fanomanana ny fanahy maro mba hahafahan’izy ireo hijoro amin’ny andro
lehiben’i Jehovah, ary ireo hanolotra vola aman-jatony izay mora aminy ny
hanolotra noho ny hanolotra vola kely amin’izao fotoana izao. Raha toa ka ny
fitiavan’i Kristy miredareda ao anatin’ny fon’ireo izay milaza ny tenany ho
zanany, hohitantsika amin’izao ankehitriny izao ny fisehoan’ny fisainana
mitovy. Raha fantany mantsy fa efa akaiky anie ny fiafaran’ny asa rehetra izay
tanteraka ho amin’ny famonjena ny
fanahy, nahafoy ny fananany tamim-pitiavana ireo mpivavaka tao amin’ny
fiangonana voalahany. Niasa tamin-kafanam-po izy ireo ho amin’ny fampandrosoana
ny fanjakan’ Andriamanitra tahaka ireo olon’ izao tontolo izao izay nafana fo
koa mba hiasa ho amin’ny haren’ izao tontolo izao. Nampiasa ny fahaizana sy ny
fahalalana ary nihetsika taminkafanam-po sy tamim-panetren-tena mba hahazoana
fitaovana tsy ho hangonina fa hotehirizina ao amin’ny sopitry ny haren’ny
lanitra.” - Maranatha, p. 181.
NY MOMBAMOMBA ILAY BIBIDIA IZAY NIAKATRA AVY TAMIN’NY RANOMASINA
4. Firy ny marik’ilay bibidia, ary ahoana no fomba
fanisana azy? Apokalypsy 13 : 18.
« Ny fanazavan-teny izay mipariaka tamin’ny fotoana nanaraka ny fanavaozana
dia ny 666 izay maneho ny « Vicarius
Filii Dei » izay midika hoe : solon-tenan’ny zanak’
Andriamanitra » iray amin’ireo lohahevitra ho an’ny pape ny Roma. Ny lanja
ara-tarehimarikan’ireo tarehin-tsoratra mitsinjara io lohahevitra io miakatra
ho 666 toy izao :
« V I C A R
I V S
F I L I I D
E I
« 5+1+100+0+0+1+5+0 +
0+1+50+1+1 + 500+0+ 1
= 666 »
– [Ecrit par les
auteurs des Commentaires] Seventh-day Adventist
Bible
Commentary, vol. 7, p. 823.
Ny papa dia milaza ny tenany ho solontenan’ i Jesosy Kristy
kanefa amin’ny inona eo amin’ny toetrany no mampitovy azy amin’ny Mpamonjy ? Moa ve izy efa
nampiditra an-tranomaizina na nanorotoro olona noho ny fandavany ny maha
Mpanjakan’ny lanitra azy ? Moa ve efa nanameloka ho faty ireo izay tsy
nandray azy izy ? – La
tragédie des siècles, p. 619.
FAHASAMIHAFANA EO AMIN’NY MARIKY NY BIBIDIA SY NY TOMBOKASEN’
ANDRIAMANITRA
5. Inona no nataon’ireo fikambanana sasany tamin’ny
lalàn’ Andriamanitra ? Habakoka 1 : 4a. Moa ve tsy
mahataitra ny zanak’ Andriamanitra izany fanovana ny lalàna izany ? Salamo
119 : 26.
« Tahaka ny efa voalaza etsy ambony, ny mariky ny herin’
Andriamanitra dia ny Sabata masin’ny didy faha-efatra. Ny fandikan’ny papa io
lalàna io tsy manova ny teny, raha tsy tokana ihany dia ny fanajana io didy io.
Ny lalàn’ Andriamanitra dia milaza fa ny andro fahafito dia Sabatan’
Andriamanitra Andriamanitrao. Ny fiangonana Katolika romana dia manambara fa ny
fitazonana ho masina io didy io dia mametraka ny Andro Alahady ( ho andro
voalohany) ho fivavahana sy ireo asa-panompoana.’ - Butler’s Catechism. Eo
am-panamarinana fa ny fiangonana dia manana ny fahefana mametraka ny andro
firavoravoana , ny fotokevitra hijoroan’ ny katekisma dia milaza fa : “ fa raha
tsy manana izany karazan-pahefana izy dia tsy ho afaka ny hanao toy ireo
nataon’ ireo mpanidraindra ny fivavahana moderna. Tsy nanova ny fankatoavana ny alahady
ho andro voalohany amin’ny herinandro ho fankatoavana ny asabotsy izay andro
fahafito, fiovana, izay tsy misy fahefana izay voasoratra milaza izany. The Desire of Ages, Appendix to 1898
Edition, Note 1 to p. 122.
6. Raha mbola manao drafitra hampanaiky ny foto-keviny
ilay bibidia sy ny sariny, inona kosa no hiakan’ilay anjely fahatelo ? Apokalypsy
14 : 9-11.
Ny fampitandremana faran ‘izay mapihorohoro indrindra izay tsy mbola nampilazaina
an’ olona tsy maintsy maty dia izay hita ao amin’ny hafatry ny anjely fahatelo.
Io fahotana io dia faran’ izay mahatsiravina satria hianjera amin’ireo mpandika
lalàna ireo ny fahatezaran ‘Andriamanitra tsy misy fampindram-po. Araka izany
dia tsy ho afaka ny hametraka izao
tontolo izao ao anaty haizina avy amin’io ota voalaza io. Araka izany ny
fampitandremana hanoherana io ota io dia tsy maintsy ho tonga eto amin’izao
tontolo izao alohan’ny fitsaran’ Andriamanitra, ny tsirairay dia tsy maintsy
hahalala ny antony sy manana fotoana miala amin’ izany ( fahotana). Kanefa ny
faminaniana dia milaza fa izany fitsarana izany dia hambaran’ ny anjely
voalohany ho an’ ny firenena rehetra, fokon-pirenena rehetra, ny samihafa
fiteny ary ny olona rehetra. Ny fampitandreman’ny anjely fahatelo dia hafatry
ny anjely telo., ny fampitandremana dia fampahalalana hatraiza hatraiza , na
amin’ny fotona inona, na amin’ny fotona inona. Hoy ny faminaniana, hambaran’ny
anjely manidina eo afovoan’ lanitra amin’ny feo mafy io fampitandremana io.
Araka izany dia hisarika ny sain’ izao tontolo izao izy.
– La tragédie des siècles, p. 487
NY FANDRESENA NY BIBIDIA SY NY SARINY
7. Na dia eo aza ny fifanoherana lehibe, inona no
hitranga amin’ireo izay tsy manaiky ny marika sy ny isan’ny herin’olombelona ? Apokalypsy
15 : 2, 3. Inona no tsiambaratelon’ny
fandresena ? Apokalypsy 12 : 11 ; 1 Jaona 5 : 3, 4.
« Tao anatin’ io fifanandrinana io, ny mpiandany amin’ny Kristy dia nizara
roa : ery andaniny dia ireo izay mitandrina ny didin’ Andriamanitra sy
mitana ny finoana an’ i Jesosy, etsy ankilany ireo miankohaka amin’ny bibidia
sy ny sariny ka mandray marika amin’ ny handriny. Ny fiangonana sy ny fanjakana
dia hanambatra ny heriny mba ho ambany vahoany izy rehetra Ary ny olona rehetra, na ny kely na ny lehibe, na ny manan-karena na ny
malahelo, na ny tsy andevo na ny andevo, dia ampandraisiny marika eo amin'ny
tànany ankavanana na eo amin'ny handriny avokoa Apocalypse 13 :
16, 17, ny vahoak’ Andriamanitra dia tsy handray izany. Ary nahita aho fa, indro, toa ranomasina fitaratra
miharo afo, ary izay naharesy ka afaka tamin'ny bibi-dia sy ny sariny ary ny
isan'ny anarany dia nitsangana teo amoron'ny ranomasina fitaratra, nitana
lokangan'Andriamanitra. Ary mihira ny
fihiran'i Mosesy, mpanompon'Andriamanitra, sy ny fihiran'ny Zanak'ondry izy
manao hoe: Lehibe sy mahatalanjona ny asanao, Tompo o, Andriamanitra Tsitoha;
Mahitsy sy marina ny lalanao, Ry Mpanjaka mandrakizay. Apocalypse15 : 2, 3.
« …Ilaina
indrindra ny finoana mba hitandremana ny lalàn’ Andriamanitra ; fa
« raha tsy amin’ny finoana dia tsy misy azo atao hahazoana sitraka
aminy » Ary “ ota izay rehetra tsy avy amin’ny finoana”.Hebreo 11 : 6 ;
Romana 14 : 23. » – Hery
Mifanandrina,pp. 450.
Mba
ho saintsainina lalina
Apokalypsy 7 : 2, 3, 14-17 ; 16 : 2 ; 19 : 20 ; 20 :
4.
« … Kanefa tsy fotoanan’ny fihemorana, na fahamenarana
ny finoantsika. Izany fahasarotana mampiavaka voasoritra ao amin’ireo teny ireto:
« Indro ny faharetan’ny olona masina dia izay mitandrina ny didin’
Andriamanitra sy ny finoana an’ Jesosy, tsy maintsy ho entina eto amin’izao
tontolo izao mandra-pahatongan’ ny fiafaran’ny taom-pahasoavana. » – Témoignages pour l’Eglise, vol. 2, p. 493.
« Andriamanitra
mihitsy no nametraka eo am-pelatantsika takelaka misy soratra hoe :
« Indro ny faharetan'ny olona masina, dia izay
mitandrina ny didin'Andriamanitra sy ny finoana an'i Jesosy » Apocalypse 14:12. Hafatra manokana ny hafatra
nomentsika, hafatra fampitandremana. Natokana hitarihina ireo izay manaiky
izany, tsy ho any amin’ ireo barika
loaka tsy misy rano, fa kosa ho any amin’ny loharano velona tsy mety ritra » – Témoignages
pour l’Eglise, vol. 3, p.
175.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire